Κώστας Παπαϊωάννου, 13/5/2015 - 11:10 facebook twitter linkedin Solvency II: Οι νέες προκλήσεις και ο προσανατολισμός της ασφαλιστικής εκπαίδευσης Κώστας Παπαϊωάννου, 13/5/2015 facebook twitter linkedin Σύμφωνα με δημοσιεύματα του ασφαλιστικού τύπου, οι απαιτήσεις πληροφόρησης του ασφαλιστικού κοινού, που είναι υποχρεωμένες να εκδίδουν οι ασφαλιστικές εταιρίες λόγω του Solvency II, μπορεί εύκολα να καταλήξουν σε παραπληροφόρηση, λόγω της σημαντικής αύξησής τους από 9 στην IMD 1, σε 35 στην IMD 2. Διαβάζοντας τέτοιου είδους ειδήσεις, αναρωτιέμαι σχετικά με την ποσότητα των πληροφοριών που θα λαμβάνουν οι πελάτες των ασφαλιστικών επιχειρήσεων, καθώς και για την ικανότητά τους να τις κατανοήσουν και να τις αξιολογήσουν, προκειμένου να μπορέσουν τελικά να τις χρησιμοποιήσουν για την ωφέλειά τους. Για να είναι χρήσιμες αυτές οι πληροφορίες στο σύνολο των καταναλωτών ασφαλιστικών υπηρεσιών, θα πρέπει κάποιος να τους βοηθήσει να τις κωδικοποιήσουν. Αυτός ο κάποιος βεβαίως, δεν μπορεί να είναι άλλος από το διαμεσολαβούν πρόσωπο, τον ασφαλιστή τους. Σε αυτό το σημείο τίθεται το ενδιαφέρον ερώτημα: «Τι γνωρίζουν πραγματικά οι ασφαλιστές (διαμεσολαβούντες όλων των βαθμίδων) σχετικά με το Solvency II;» Ποιος τους έχει, αν όχι εκπαιδεύσει, έστω ενημερώσει σε κάποιο βάθος, σχετικά με το Solvency II; Τους πυλώνες του και το τι ακριβώς αφορά ο κάθε ένας; Που ακριβώς εμπλέκονται οι ίδιοι οι διαμεσολαβούντες στην διαδικασία ενημέρωσης του πελάτη τους; Πόσοι ασφαλιστές γνωρίζουν ποιες είναι αυτές οι 9 ενημερώσεις που προβλέπει η IMD 1 και οι 35 που προβλέπει η IMD 2; Και αν όλη αυτή η πληροφόρηση, λόγω της ελλιπούς κατανόησής της από τον πελάτη, γίνει boomerang και γυρίσει εναντίον των διαμεσολαβούντων και οδηγήσει σε χαμηλότερη ακόμα διατηρησιμότητα; Οι ασφαλιστικές εταιρίες έχουν ήδη κάνει αρκετά βήματα (κάποιες περισσότερα από άλλες) προς την κατεύθυνση της κάλυψης των υποχρεώσεων που τους δημιουργεί το Solvency II. Μήπως γι’ αυτά τα βήματα και τις αντίστοιχες υποχρεώσεις έχουν ενημερωθεί περισσότερο (αν όχι αποκλειστικά), τα άμεσα εμπλεκόμενα διοικητικά στελέχη και οι προϊστάμενοι κάποιων τμημάτων; Η λογική του Solvency II εμπλέκει το σύνολο των απασχολουμένων (άρα και τους διαμεσολαβούντες) σε μια ασφαλιστική επιχείρηση, σε ζητήματα όπως η ενιαία αντίληψη και διαχείριση των κινδύνων (ασφαλιστικών, λειτουργικών και οικονομικών) στο σύνολό τους. Μήπως ο ρόλος των διευθύνσεων ή τμημάτων εκπαίδευσης (όπου υπάρχουν), των διαφόρων εμπλεκομένων εκπαιδευτικών φορέων και των εμπλεκομένων εκπαιδευτών, αλλά και των υπευθύνων πωλήσεων (συνδεδεμένων και συνεργαζομένων) δικτύων, θα πρέπει να εμπλουτιστεί και με αυτή τη δραστηριότητα; Η Ελληνική ασφαλιστική αγορά αντιμετωπίζει ήδη πολλά προβλήματα (από την έλλειψη ρευστότητας, μέχρι τη διατηρησιμότητα) και θα είναι μεγάλο λάθος να μη στηρίξει τις προσπάθειες ανάπτυξής της στους πάσης φύσεως διαμεσολαβούντες. Για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο θα πρέπει οι ασφαλιστές να βοηθηθούν με κάθε τρόπο ώστε να αντεπεξέλθουν στις νέες τους περισσότερο απαιτητικές υποχρεώσεις και ίσως ένας από τους περισσότερο ενδεδειγμένους τρόπους είναι η εκπαίδευση. Το Solvency II, κατά την άποψή μου είναι μια ευκαιρία για την πραγματική ανάπτυξη της ασφαλιστικής αγοράς στην Ελλάδα. Αρκεί να αντιμετωπιστεί ως τέτοια. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Κώστας Παπαϊωάννου, 24/02/2025 - 09:15 Πως η ποσοτικοποίηση μπορεί να βοηθήσει στην ανάπτυξη των πωλήσεών σας;
Κώστας Παπαϊωάννου, 21/02/2025 - 09:00 Οι μεταφορές συμβολαίων και η συνολικά χαμηλή παραγωγή του κλάδου Πυρός, δεν καλύπτουν τις ανάγκες των πελατών!
Κώστας Παπαϊωάννου, 19/02/2025 - 09:06 Ποιες καλύψεις πρέπει υποχρεωτικά και κατ’ ελάχιστον να έχει ένα συμβόλαιο πυρός για να δικαιούται ο πελάτης έκπτωση στον ΕΝΦΙΑ;
Κώστας Παπαϊωάννου, 17/02/2025 - 10:46 7 στα 10 νοικοκυριά είναι ανασφάλιστα για φωτιά και φυσικές καταστροφές και η ασφαλιστική αγορά δυσκολεύεται να αυξήσει την παραγωγή της;
Γενική Αστική Ευθύνη - Ο σημαντικός για τους πελάτες κλάδος, με τη χαμηλή παραγωγή! Μικρό το πλήθος των συμβολαίων Γενικής Αστικής Ευθύνης, σε σχέση με το πλήθος των ανασφάλιστων πελατών που έχουν απόλυτη ανάγκη... Κώστας Παπαϊωάννου, 14/02/2025 - 09:14
Πόσα πληρώνουν ετησίως οι Έλληνες από την τσέπη τους για την κάλυψη των δαπανών της υγεία τους; Ο μέσος Έλληνας για κάθε 712€ ασφάλιστρα που πληρώνει για ιδιωτικοασφαλιστικές παροχές υγείας, πληρώνει επιπλέον από την τσέπη του και... Κώστας Παπαϊωάννου, 12/02/2025 - 09:20
Ασφαλίσεις Μεταφερόμενων Εμπορευμάτων. Ένας κλάδος-κλειδί για την αύξηση των εσόδων σας και την εξυπηρέτηση των πελατών σας! Για εμπορεύματα αξίας 135 δις. €, εισπράξαμε ασφάλιστρα 50 εκατ. € μόνον! Τι καλύπτει ο κλάδος και πόσο μπορεί να... Κώστας Παπαϊωάννου, 10/02/2025 - 09:32
Η κάλυψη για φυσικές καταστροφές και οι πρόσφατοι σεισμοί στη Σαντορίνη και τα γύρω νησιά! Η κάλυψη για φυσικές καταστροφές και η πρόσφατοι σεισμοί στη Σαντορίνη και τα γύρω νησιά! Ένα πρωτόγνωρο σεισμολογικό/γεωλογικό φαινόμενο εξελίσσεται ραγδαία... Κώστας Παπαϊωάννου, 06/02/2025 - 09:07
Δείτε ποιοι κλάδοι είναι πρωταθλητές στην άνοδο και ποιοι είναι σε πτώση! Σημαντική άνοδος της συνολικής παραγωγής το δεκάμηνο του 2024! Όμως σε μια χώρα με περίπου το 90% των κατοίκων της ανασφάλιστο... Κώστας Παπαϊωάννου, 05/02/2025 - 09:15
Τα απαιτούμενα βήματα για τη στελέχωση των ασφαλιστικών γραφείων με νέους ασφαλιστικούς πράκτορες! Τα απαιτούμενα βήματα για τη στελέχωση των ασφαλιστικών γραφείων με νέους ασφαλιστικούς πράκτορες! Οι διαδικασίες στρατολόγησης στην εποχή μας έχουν ατονήσει... Κώστας Παπαϊωάννου, 03/02/2025 - 09:12