Nextdeal newsroom, 12/5/2021 - 16:19 facebook twitter linkedin Φωτιά σε πλοίο: Τί γίνεται με τα θύματα, τα οχήματα και τα εμπορεύματα; Πώς η ARAG HELLAS δικαίωσε τους ασφαλισμένους της; Nextdeal newsroom, 12/5/2021 facebook twitter linkedin Η δικαίωση των ζημιωθέντων από το ναυάγιο του "NORMAN ATLANTIC" που διέθεταν Ασφαλιστήριο Νομικής Προστασίας διεθνών μεταφορών στην ARAG HELLAS Πρόκειται για μία υπόθεση που ανήμερα την πρωτοχρονιά του 2015 προβλήθηκε σε όλα τα εθνικά και διεθνή μέσα και συγκέντρωσε το ενδιαφέρον όχι μόνο της Ελλάδας και της Ιταλίας αλλά και ευρύτερα. Δεν είναι άλλη από το γνωστό ναυάγιο της "MS Norman Atlantic" ενός οχηματαγωγού πλοίου, ιδιοκτησίας ιταλικής ναυτιλιακής εταιρίας, το οποίο το χρονικό εκείνο σημείο το μίσθωνε η ANEK LINES. Την 28.12.2014 εκδηλώθηκε φωτιά στο εν λόγω πλοίο ενώ έπλεε στο στενό του Οτράντο στην Αδριατική θάλασσα. Εννέα θύματα (τρεις Έλληνες επιβάτες, δύο Ιταλοί, δύο Γερμανοί, ένας Τούρκος και ένας Γεωργιανός) έχουν περισυλλεγεί και αναγνωριστεί ενώ 19 άλλοι επιβάτες (συμπεριλαμβανομένων 9 Ελλήνων) αγνοούνται. Οι συγγενείς των Ελλήνων θυμάτων ή/και ζημιωθέντων έχουν κυριολεκτικά σπάσει τα τηλέφωνα της ARAG HELLAS και οι αρμόδιοι διακανονιστές διεθνών υποθέσεων, οι δικηγόροι της νομικής υπηρεσίας και ο διευθύνων σύμβουλος της ARAG HELLAS οικειοθελώς επιστρέφουν εσπευσμένα στην Αθήνα από την άδεια της Πρωτοχρονιάς. ΑΜΕΣΩΣ ΕΝΗΜΕΡΩΝΕΤΑΙ ΤΟ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΟ, ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ "ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΖΙΑΚΑΣ- ΙΩΑΝΝΑΣ ΜΠΕΛΚΑ & ΣΥΝΕΡΓΑΤΩΝ" ΚΑΙ ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΙ ΔΡΑΣΗ ΠΡΟΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΚΑΙ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΤΩΝ ΕΝΝΟΜΩΝ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΩΝ ΟΣΩΝ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΑΤΥΧΙΑ ΑΥΤΗ, ΕΙΧΑΝ ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΡΙΟ ΝΟΜΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΣΤΗΝ ARAG HELLAS. Ο λόγος στον δικηγόρο Αθηνών, κύριο Απόστολο Ζιάκα που εκπροσωπεί ένα εκ των πλέον εξειδικευμένων δικηγορικών γραφείων στον τομέα των διεθνών και εθνικών μεταφορών στην Αθήνα: "Είναι γνωστή η πυρκαγιά που έλαβε χώρα στο υπό ιταλικής σημαίας επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο "NORMAN ATLANTIC". Το πλοίο αυτό νηολογίου Bari, υπ’ αριθ. 56, ολικής χωρητικότητας 26.904 G.T., με Δ.Δ.Σ. IBUM και αριθ. ΙΜΟ 9435466, ήταν κυριότητας της εταιρείας με την επωνυμία VISEMAR TRANSPORTI S.R.L., ναυλώσεως της εταιρίας με την επωνυμία «VISEMAR DI NAVIGAZIONE S.R.L.» είχε εισφερθεί κατά χρήση και εκμετάλλευση στην Κοινοπραξία, η οποία το εκμεταλλευόταν προκειμένου να εκτελεί θαλάσσιες μεταφορές, ως θαλάσσιος μεταφορέας. Την 27.12.2014 και περί ώρα 17.30 το πλοίο απέπλευσε από το λιμάνι της Πάτρας για το λιμάνι της Αγκόνα Ιταλίας. Ως προβλεπόμενος χρόνος της μεταφοράς ήταν οι 24 ώρες περίπου. Συγκεκριμένα κατά τη συνήθη πορεία των πραγμάτων, το πλοίο προβλεπόταν να καταπλεύσει στο ενδιάμεσο λιμάνι της Ηγουμενίτσας περί ώρα 12.00 τα μεσάνυχτα μεταξύ 27 και 28.12.2014 και στο λιμάνι προορισμού της Αγκόνα περί ώρα Ελλάδας 17.00 και τοπική ώρα Ιταλίας 16.00 την 28.12.2014. Το πλοίο κατέπλευσε στο ενδιάμεσο λιμάνι της Ηγουμενίτσας περί ώρα 12.00 τα μεσάνυχτα μεταξύ 27 και 28.12.2014. Από το λιμάνι της Ηγουμενίτσας απέπλευσε με καθυστέρηση, περί ώρα 2.00 το πρωί της 28.1.2014 με κατεύθυνση το λιμάνι προορισμού της Αγκόνα. Την 28.12.2014 και περί ώρα 4.00 το πρωί και ενώ το πλοίο βρισκόταν εν πλω, σε απόσταση 4,8 ναυτικά μίλια βορειοανατολικά της Κέρκυρας, πλησίον των αλβανικών ακτών και εντός ελληνικών χωρικών υδάτων, εκδηλώθηκε πυρκαγιά στο γκαράζ του πλοίου. Αποτέλεσμα της πυρκαγιάς, ήταν να χαθούν τουλάχιστον 23 ανθρώπινες ζωές επίσημα (ανεπίσημα πολύ περισσότερες, διότι στο πλοίο επέβαιναν λαθραία και δίχως την έκδοση εισιτηρίου πρόσφυγες και μετανάστες), να κινδυνεύσουν πολύ περισσότερες, ενώ καταστράφηκαν οχήματα, φορτία και διαφόρων ειδών αποσκευές από τη συνεχιζόμενη επί ολόκληρες ημέρες ανεξέλεγκτη πυρκαγιά, τις πολύ υψηλές θερμοκρασίες που αναπτύχθηκαν, τα νερά που χρησιμοποιήθηκαν για την κατάσβεση κτλ. NEWSLETTER Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα. Λόγω της απασχόλησής μου στον ειδικό τομέα των διεθνών οδικών μεταφορών απευθύνθηκαν στο γραφείο μου πολλές μεταφορικές επιχειρήσεις ασφαλισμένες στην ARAG HELLAS για αποζημιώσεις σε σχέση με καταστροφές φορτηγών αυτοκινήτων Δ.Χ. και μεταφερομένων φορτίων. Στις υποθέσεις που χειρίστηκα υπήρχαν πολλά νομικά ζητήματα. Καταρχάς όσον αφορά τα μεταφερόμενα με το πλοίο φορτηγά, όπου εφαρμόζονταν διάφορες νομοθετικές διατάξεις, όπως η Διεθνής Σύμβαση των Αθηνών, η Διεθνής Σύμβαση των Βρυξελλών και οι Κανόνες Χάγης – Βίσμπι και ο Κώδικας Ιδιωτικού Ναυτικού Δικαίου (ΚΙΝΔ), δεδομένου ότι για τα ναύλα των φορτηγών εκδίδονταν Απόδειξη Μεταφοράς Οχημάτων και όχι Θαλάσσια Φορτωτική, ποια θα εφαρμόζονταν στην κάθε περίπτωση ξεχωριστά. Το ζήτημα είχε καταρχάς άμεση σχέση με την ευθύνη του θαλάσσιου μεταφορέα. Σύμφωνα με τις διατάξεις της Σύμβασης των Αθηνών, η ευθύνη του θαλάσσιου μεταφορέα είναι νόθος αντικειμενική, δηλαδή ευθύνη πταισματική με ανεστραμμένο το βάρος της απόδειξης, ενώ σύμφωνα με τις διατάξεις του ΚΙΝΔ στην περίπτωση πυρκαγιάς ο θαλάσσιος μεταφορέας απαλλάσσεται της ευθύνης, εκτός και αν αποδειχθεί πταισματική ευθύνη του τελευταίου, οπότε η ευθύνη του αναβιώνει. Στην πρώτη δηλαδή περίπτωση ο θαλάσσιος μεταφορέας ευθύνεται, ενώ στη δεύτερη δεν ευθύνεται, σύμφωνα πάντα με τα τεκμήρια των εν λόγω διατάξεων. Το ποιες διατάξεις θα εφαρμόζονταν ήταν γεγονός πολύ σημαντικό και για έναν ακόμη λόγο, αφού με τη Σύμβαση των Αθηνών η αποζημίωση για το κάθε όχημα περιορίζονταν στις 12.700 μονάδες Ειδικών Τραβηκτικών Δικαιωμάτων ή 15.000 € περίπου, ενώ με τον ΚΙΝΔ η αποζημίωση είναι ίση με τη ζημία του οχήματος. Έτσι μια μεγάλη μεταφορική εταιρία που κάηκαν 4 καινούργια φορτηγά της διεκδικούσε αποζημίωση ίση με την αξία τους που ήταν 600.000 €, σύμφωνα με τις διατάξεις του ΚΙΝΔ, ενώ σύμφωνα με τις διατάξεις της Σύμβασης των Αθηνών η αποζημίωση περιορίζονταν σε (4 Χ 15.000 €=) 60.000 €. Ένα άλλο νομικό θέμα που τέθηκε ήταν αν ένα φορτηγό που αποτελείται από ρυμουλκό/ελκυστήρας μετά ρυμουλκούμενου/ ψυκτικού θαλάμου, συνίσταται σε ένα όχημα ή σε δύο, ζήτημα με το οποίο συνέχεται με το τι συνίσταται μια ανεξάρτητη κυκλοφοριακή μονάδα. Και εδώ το ζήτημα ήταν σημαντικό, αφού στα προαναφερόμενα φορτηγά η αποζημίωση στην πρώτη περίπτωση θα περιορίζονταν σε (4 Χ 15.000 €=) 60.000 €, ενώ στη δεύτερη σε (8 Χ 15.000 €=) 120.000 €. Ένα επίσης νομικό θέμα που τέθηκε σχετικά με τα μεταφερόμενα φορτία των φορτηγών που καταστράφηκαν ήταν το ποιος ήταν δικαιούχος της αποζημίωσης, ο πωλητής ή ο αγοραστής. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι στις περιπτώσεις μεταφοράς των φορτίων με τα φορτηγά, υπήρχε μόνο η Απόδειξη Μεταφοράς Οχημάτων, όπου αναφέρονταν ο αριθμός του φορτηγού, ενώ δεν υπήρχε καμία απολύτως αναφορά και κανένα άλλο έγγραφο σε σχέση με το φορτίο. Στις διεθνείς μάλιστα αγοραπωλησίες τα συμβαλλόμενα μέρη πολλές φορές επιλέγουν κάποιον Διεθνή Εμπορικό Όρο των INCOTERMS. Tο ζήτημα μεγεθύνεται όταν μερίδα της νομολογίας δεν λαμβάνει καθόλου υπόψη τους Διεθνείς Εμπορικούς Όρους, αλλά επικεντρώνεται αποκλειστικά και μόνο στην άσκηση της νομής των εμπορευμάτων. Στις υποθέσεις των εντολέων μου που χειρίστηκα μέσω ARAG HELLAS σχετικά με τις αποζημιώσεις από την πυρκαγιά στο πλοίο NORMAN ATLANTIC είναι βασικό το πώς υποστηρίζεις, αποδεικνύεις και θεμελιώνεις νομικά τις απαιτήσεις των εντολέων σου. Οι υποθέσεις που χειρίστηκα εξελίχθηκαν θετικά. Δεν είχαν όμως όλες οι υποθέσεις το ίδιο αποτέλεσμα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι κάποιος οδηγός φορτηγού, ο οποίος μάλιστα είχε υποστεί και εγκαύματα από την πυρκαγιά και ο οποίος είχε απευθυνθεί αρχικά στο γραφείο μου. Στη συνέχεια όμως προτίμησε να χειριστεί μόνος του την υπόθεση, ερχόμενος ο ίδιος προσωπικά σε διακανονισμό της αποζημίωσής του. Όπως έμαθα τυχαία αργότερα, η αποζημίωση την οποία συμφώνησε να λάβει ήταν κατά πολύ μικρότερη με ανάλογες αποζημιώσεις που δόθηκαν σε υποθέσεις που χειρίστηκε το γραφείο μου. Ως εκ τούτου ο χειρισμός της υπόθεσης από ειδικευμένο δικηγόρο της ασφαλιστικής εταιρίας ARAG HELLAS είναι απαραίτητος για την καλύτερη δυνατή έκβαση μιας υπόθεσης. Είναι, τέλος, αυτονόητο πως με την ασφάλιση Νομικής Προστασίας ARAG ο κάθε ζημιωθείς από οποιαδήποτε αιτία, εκτός του ότι λαμβάνει τις εξειδικευμένες, υψηλού επιπέδου υπηρεσίες των δικηγόρων που συνεργάζονται μαζί της, απαλλάσσεται μέχρι του ασφαλίσματος της κάλυψης από όλα εκείνα τα έξοδα που συνεπάγονται οι νόμιμες διεκδικήσεις του, τα οποία είναι αμφίβολο, εάν χωρίς την κάλυψη της ARAG HELLAS, θα μπορούσε να αναλάβει ιδιωτικώς και να προχωρήσει ο ίδιος, βαρυνόμενος με τα έξοδα σε νομικές διαδικασίες, δύσκολες αμφίβολες και χρονοβόρες. ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΠΟΣΤ. ΖΙΑΚΑ - ΙΩΑΝ. ΜΠΕΛΚΑ & ΣΥΝΕΡΓΑΤΩΝ ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΕΟΥΣ 23-25 & ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ - 106 78 ΑΘΗΝΑ ΤΗΛ. 2103248787 - 2103248797 AX : 2103248797 e-mail : [email protected]" Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Nextdeal newsroom, 28/4/2021 Βασίλης Μπάλλας (ARAG): Έλεος πια με τις ΠΑΡΑΝΟΜΕΣ και ΚΑΤΑΧΡΗΣΤΙΚΕΣ πρακτικές των "εισπρακτικών εταιριών" αυτού του είδους!
Πιστεύετε πως έχετε νόμιμα κοτσαδόρο; Είστε σίγουροι; Η ARAG ξεκαθαρίζει Το Τμήμα Ζημιών της ARAG στην Αθήνα ξεκαθαρίζει τι ισχύει σήμερα στην Ελλάδα με τους κοτσαδόρους των οχημάτων Γράφει ο Πάνος Τσεκούρας από... Nextdeal newsroom, 20/04/2021 - 08:15 20/4/2021
ARAG: Δωρεάν νομικές συμβουλές σε οικογένειες που αντιμετωπίζουν περιστατικά ασέλγειας και κακοποίησης ανηλίκων Η ARAG Hellas, στο πλαίσιο της εταιρικής κοινωνικής της ευθύνης, ανακοινώνει ότι προσφέρει μέσω του δικτύου των συνεργατών της δικηγόρων ΔΩΡΕΑΝ... Nextdeal newsroom, 30/03/2021 - 15:19 30/3/2021