Κώστας Παπαϊωάννου, 9/8/2019 - 12:09 facebook twitter linkedin Οι νέες επαγγελματικές υποχρεώσεις του ασφαλιστή Κώστας Παπαϊωάννου, 9/8/2019 facebook twitter linkedin Η τελευταία δεκαετία ανέτρεψε πολλά από τα μέχρι τώρα δεδομένα και σταθερές στη δουλειά του ασφαλιστή και φοβάμαι ότι μας βρήκε αρκετά απροετοίμαστους. Κάποια απ’ αυτά έπρεπε ούτως ή άλλως να αλλάξουν και κάποια άλλα είναι γεγονός ότι άλλαξαν με βίαιο τρόπο και μας «ξεβόλεψαν». Κάποιοι κέρδισαν και κάποιοι έχασαν! Νέα νομοθεσία, νέα εποπτεία, νέες κατηγορίες διαμεσολαβούντων, νέοι κανόνες επαγγελματικής δεοντολογίας, απαιτήσεις διαφάνειας και παροχής πληροφοριών στους πελάτες, νέο σύστημα πιστοποιήσεων και επαναπιστοποιήσεων, ψηφιακός μετασχηματισμός των ασφαλιστικών επιχειρήσεων, νέος ανταγωνισμός, νέος τρόπος αντίληψης και διαχείρισης των ασφαλιστικών κινδύνων και νέα οικονομικά δεδομένα, είναι μόνο οι βασικές από τις αλλαγές που έγιναν! Και βέβαια να λάβουμε υπόψη μας ότι οι αυτές οι αλλαγές δεν σταματούν εδώ και σήμερα. Οι νομοθετικές προσαρμογές και προσθήκες θα συνεχιστούν! Το σύστημα ασφάλισης τριών πυλώνων είναι προ των πυλών! Ιδιαίτερα οι νομοθετικές και εποπτικές αλλαγές που έγιναν, πρόσθεσαν πολλές νέες πρακτικές, διαδικασίες και υποχρεώσεις στη δουλειά του ασφαλιστή. Άμεσο αποτέλεσμα αυτών των αλλαγών είναι ο αναγκαίος ανασχεδιασμός της λειτουργίας των επαγγελματικών συνηθειών μας. Δεν μπορούμε πλέον να εργαζόμαστε και να εκπαιδευόμαστε με τον τρόπο, τις μεθόδους, τις διαδικασίες, τα εκπαιδευτικά αντικείμενα, την ύλη και τη λογική που χρησιμοποιείτο πριν από τις νομοθετικές αλλαγές, τις τεχνολογικές και οικονομικές εξελίξεις! Τα ίδια ισχύουν και για τους περισσότερους από τους υπευθύνους των δικτύων πωλήσεων των ασφαλιστικών εταιριών και των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών όλων των κατηγοριών! Πρέπει να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα και να εκσυγχρονίσουν τις γνώσεις και τον τρόπο εργασίας τους. Οι επιχειρήσεις άλλαξαν, τα προϊόντα και οι μέθοδοι διανομής τους αλλάζουν, οι πελάτες, οι ανάγκες τους, η πληροφόρησή τους και οι οικονομικές δυνατότητές τους άλλαξαν! Το κυνήγι των ευρωπαϊκών μέσων όρων ανάπτυξης ξεκίνησε! Είναι δυνατόν οι ασφαλιστές να παραμείνουν οι ίδιοι; Για να μπορέσουν τα δίκτυα πωλήσεων όχι απλά να προσαρμοστούν στις αλλαγές, αλλά να τις αξιοποιήσουν για την συνέχεια της ανάπτυξή τους και την προστασία των πελατών τους, πρέπει να επανεκπαιδευτούν συστηματικά από εξειδικευμένους επαγγελματίες εκπαιδευτές και από επιστημονικούς φορείς εκπαίδευσης, με τη χρήση όλων των σημερινών γνώσεων και μεθόδων, προσαρμοσμένων στα ευρωπαϊκά και ελληνικά δεδομένα. Οι ασφαλιστές, η μεθοδολογία και οι πηγές στρατολόγησής τους, η διοίκησή τους και οι επαγγελματικές πρακτικές τους πρέπει να αλλάξουν, να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα και να εκσυγχρονιστούν. Αν είναι δυνατόν, χτες! Ποιος είναι ο Κώστας Παπαϊωάννου Ο Κώστας Παπαϊωάννου είναι εξειδικευμένος εκπαιδευτής ασφαλιστικών και τραπεζικών θεμάτων, με πολυετή εκπαιδευτική εμπειρία και προσανατολισμό στη διαχείριση τεχνικών, χρηματοοικονομικών και διοικητικών αντικειμένων. Έχει κάνει σπουδές οικονομικής κατεύθυνσης και μεταπτυχιακές σπουδές στα ασφαλιστικά. Έχει εργαστεί σε διευθυντικές θέσεις εκπαίδευσης, σε μερικές από τις μεγαλύτερες ασφαλιστικές εταιρίες και τράπεζες που δραστηριοποιούνται στην Ελληνική αγορά (Interamerican, Ελληνοβρετανική (νυν ΑΧΑ), ING (N-N), Allianz, Αγροτική, Τράπεζα Πειραιώς). Συνεργάζεται για διδακτικούς και ερευνητικούς σκοπούς με το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ)/Executive Programs και διδάσκει στα προγράμματα Judicial Education Program in Banking and Finance (μεταπτυχιακό πρόγραμμα για ανώτατους δικαστές και εισαγγελείς) και στο Insurance Management Program αντικείμενα όπως Risk Management, Επενδυτικά και Ασφαλιστικά Προϊόντα κ.α. Ακόμα διδάσκει στο Ελληνικό Τραπεζικό Ινστιτούτο (ΕΤΙ), στο Ελληνικό Ινστιτούτο Ασφαλιστικών Σπουδών (ΕΙΑΣ), την ΕΕΔΕ, την KPMG και άλλους οργανισμούς, ως πιστοποιημένος εισηγητής και ειδικός επιστήμονας. Συμμετείχε στη συγγραφή των βιβλίων πιστοποίησης ασφαλιστικών διαμεσολαβητών του Ελληνικού Τραπεζικού Ινστιτούτου και του Ελληνικού Ινστιτούτου Ασφαλιστικών Σπουδών. Έχει αναπτύξει εκπαιδευτικά προγράμματα (παρουσιάσεις και εκτενείς εκπαιδευτικές σημειώσεις) για όλες τις βαθμίδες ασφαλιστικής και τραπεζικής πιστοποίησης Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Κώστας Παπαϊωάννου, 11/04/2025 - 09:21 Πως να ελέγξετε την φερεγγυότητα των εταιριών ΕΠΥ με τις οποίες συνεργάζεστε!
Κώστας Παπαϊωάννου, 09/04/2025 - 09:37 Ποια αρχεία πελατών πρέπει να τηρούν οι ασφαλιστικοί πράκτορες σύμφωνα με τη νομοθεσία;
Κώστας Παπαϊωάννου, 04/04/2025 - 09:44 Παροχές Υγείας: Το 95% των αναγκών υγείας στη χώρας μας ΔΕΝ είναι ασφαλισμένο!
Ποιες δραστηριότητες διαμεσολάβησης ΔΕΝ θεωρούνται ως διανομή ασφαλιστικών προϊόντων; Επειδή πολλοί αναρωτιούνται σχετικά με την κάλυψη των υποχρεώσεων των διαμεσολαβητών (γνώσεων, ενημέρωσης των πελατών τους και διερεύνησης των αναγκών... Κώστας Παπαϊωάννου, 02/04/2025 - 09:20
Προσοχή στον αυτόματο δανεισμό και στην αυτόματη εξαγορά των ασφαλιστηρίων συμβολαίων! Προστατεύστε τα πελατολόγιά σας! Οι ακυρώσεις συμβολαίων του κλάδου ζωής είναι ένα μεγάλο πρόβλημα των ασφαλιστικών πρακτόρων, που τους στερεί το εισόδημά τους! Ας... Κώστας Παπαϊωάννου, 31/03/2025 - 09:37
Οι ασφαλιστικοί πράκτορες και η κανονιστική συμμόρφωσή τους! Ποιες είναι οι κανονιστικές υποχρεώσεις των ασφαλιστικών πρακτόρων και κατά πόσο σήμερα είναι πλήρως συμμορφωμένοι με αυτές; Στο σημερινό περιβάλλον της... Κώστας Παπαϊωάννου, 28/03/2025 - 09:19
Γιατί τα Unit Linked ΔΕΝ μπορούν να θεωρηθούν ως προϊόντα κάλυψης συνταξιοδοτικών αναγκών; Εάν υπάρχουν σήμερα κάποιοι οι οποίοι προωθούν τα Unit Linked ως προϊόντα που αφορούν την κάλυψη συνταξιοδοτικών αναγκών των πελατών... Κώστας Παπαϊωάννου, 26/03/2025 - 09:18
Με ποιες προϋποθέσεις είναι σύννομη η επεξεργασία προσωπικών δεδομένων από τον ασφαλιστή; Πολλές είναι οι σύγχρονες νομοθετικές και εποπτικές υποχρεώσεις γνώσεων που προκύπτουν από την ευρύτερη νομοθεσία που αφορά τις ασφαλιστικές δραστηριότητες! Όταν... Κώστας Παπαϊωάννου, 24/03/2025 - 09:15
Ποιες είναι οι διαδικασίες που πρέπει να ακολουθούνται στην αιτιολογημένη συμβουλή του ασφαλιστικού πράκτορα στον πελάτη; Σύμφωνα με το άρθρο 30 (Παροχή συμβουλών και πρότυπα πωλήσεων) του νόμου 4583/2018 (IDD) πριν από την σύναψη σύμβασης ασφάλισης,... Κώστας Παπαϊωάννου, 21/03/2025 - 09:05